Elektromos Flottakezelés 2024 - Ha autó, akkor elektromos….?! Megváltozó erőviszonyok és innováció az autózásban
Bevezető
Megállíthatatlannak látszik az elektromos autók piaci részesedésének növekedése a fenntarthatóság és a bűvös – EU által előírt - 2035-ös céldátum jegyében. A vállalati flotta elektrifikációjában mára már számos vállalat gondolkodik, sőt néhányan már teljes mértékben e-flottára váltottak. Mint minden újdonság bevezetésekor, ez esetben is ütközhetnek nehézségekbe a vállalatok, de az elektromobilitás témájának ismerete segíthet a felelős döntések meghozatalában, a gyakorlati tudás pedig hozzájárul az átgondolt implementációhoz.
Konferenciánk segít a kapcsolódó folyamatok megértésében, a piaci szereplők gondolatatinak megismerésében, a meglévő dilemmák feloszlatásában egy olyan úton, amelyen most haladva talán még távol a cél, de minden egyes gyakorlati tudásmegosztással közelebb kerülhetünk a zöld(ebb) jövő és a tisztán e-flották fenntartása és üzemeltetése felé.
Mindemellett rendezvényünk a networking teljes lehetőségét nyújtja: autógyártók, importőrök, kereskedők, hálózatfejlesztők, elektromos töltő telepítéssel foglalkozó cégek képviselői, flottakezelők, innovatív megoldásokat szállító cégek képviselői, vállalati flottamenedzserek, assistance szolgáltatók egy helyen: 2024 május 15-én, Inárcson.
Főbb témák
- Elektromos autók: trendek, jövőkép és vízió a 2035-ös céldátum tükrében
- Ésszerű közlekedésmenedzsment és várostervezés az elektromos autózás terjedésével
- Elektromos jármű beszerzés támogatása a fenntartható mobilitásért - Részletek és első tapasztalatok
- A Flottakezelő Harca: különleges utazás az Értékcsökkenési kártérítés birodalmában
- Kulcskérdés az e-mobilitás terjedésében: elektromos töltőhálózat
- Otthontöltés dilemmái - szabályozási jövőkép és elszámolási kérdések
- Kínai autógyártás sikertörténete
- E-flotta bevezetése a Carpolicybe–elektrifikációs stratégia
- „Hagyományos” flotta és autózás contra elektromos flottamenedzsment
- Közlekedésbiztonsági szempontok az e-autózásban
- Egy országúti segélyszolgáltató javaslatai a flottajárművek biztonságos autózásához
Előadók
A rendezvény szakemberei között:
- Csizmadia Péter, Car Fleet Manager, Graphisoft SE
- Dobi László, ügyvezető, Kártérítésed.hu Kft.
- EVsOLUTION szakembere
- Fehér Tamás, tulajdonos, ügyvezető, Green Assistance
- Gréts Gergely, értékesítési igazgató, Autovista Magyarország Kft.
- Horváth Viktor, helyettes államtitkár, Energiaátmenetért Felelős Helyettes Államtitkárság, Energiaügyi Minisztérium
- Lakatos Gergely, üzletfejlesztési-, és marketing vezető, MHC Mobility Zrt.
- Munkácsy András, központvezető, tudományos főmunkatárs, KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet
- Pálfy Barnabás, kereskedelmi vezető, MVM Mobiliti Kft.
- Pál Tamás, műszaki vezető, Green Assistance
- Szakács Gréta, üzletfejlesztő, Evergy Kft.
- Szunomár Tibor, a Főtaxi volt vezérigazgatója
- Tanpálya Vezetéstechnikai Centrum Kft. szakembere
- Tóth-Báló Tamás, e-mobilitás munkacsoport vezető, Magyar Akkumulátor Szövetség
- Víg Zoltán, ügyvezető, Jedlik Ányos Klaszter
Program
8.30 Regisztráció
8.50 BusinessEvents megnyitója és elnöki köszöntő
A nap elnöke: Gréts Gerely, értékesítési igazgató, Autovista Magyarország Kft.
9.00-9.20
Elektromos autók: trendek, jövőkép és vízió a 2035-ös céldátum tükrében
- Hogy néz ki az elektromos autók globális piaca?
- Új év, új rekord?
- Mit mutatnak a számok?
- Mit mondanak az előrejelzések: hány százalékos részesedést tudhatnak maguknak az elektromos autók a teljes eladásból globálisan és Magyarországon az év, illetve az évtized végére?
- A növekedés háttere: szigorodó kibocsátási előírások, technikai fejlődés, megváltozott fogyasztói preferenciák
- A villanyautó piaci dinamizmusának következményei a hazai autószektorra: gyártók, importőrök, kereskedők, flottakezelők stb.
Előadó: Víg Zoltán, ügyvezető, Jedlik Ányos Klaszter
9.20-9.40
Fenntartható városi mobilitástervezés az elektromobilitás terjedésével
- Fenntartható városi mobilitástervezés és -menedzsment: mikor beszélhetünk fenntartható mobilitásról?
- Milyen változásokat hoz az elektromobilitás a városainkban?
- Milyen jövőt jósolnak a kutatók?
- Merre tartanak a városok?
- Mi lehet a városok teendője az e-mobilitás kapcsán és mi a szolgáltatók szerepe?
Előadó: Dr. Munkácsy András, központvezető, tudományos főmunkatárs, KTI Magyar Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet
9.40-10.00
Elektromos jármű beszerzés támogatása a fenntartható mobilitásért - Részletek és első tapasztalatok
Az elektromos autó pályázatra 30 milliárd Ft forrást különítettek el, amelyet két részre bontottak, a budapesti régióban 10,8 milliárd Ft, a további régiókra pedig 19,2 milliárd Ft keretösszeg jut. A támogatás mértéke cégenként legfeljebb 2,8 millió Ft – 64 millió Ft lehet. A vissza nem térítendő támogatás mértékét a villanyautók teljesítménye és ára alapján határozzák majd meg.
- Melyek a támogatás első tapasztalatai 2024. májusában?
- Milyen mértékben vették igénybe a támogatást nagyvállalatok? Milyen finanszírozási érvek állnak a háttérben (pro és contra)?
- Mikor vehetnek részt a flottaszolgáltatók külön programban elektromos gépjárművek beszerzésére irányuló hitelfelvételt célozva? Vannak-e ilyen irányú tervek a jövőben?
- Várható-e, hogy magánszemélyek felé is megnyitnak hasonló pályázati lehetőséget?
Előadó: Horváth Viktor, helyettes államtitkár, Energiaátmenetért Felelős Helyettes Államtitkárság, Energiaügyi Minisztérium
10.00 – 10.20
Egy országúti segélyszolgáltató javaslatai a flottajárművek biztonságos autózásához
- A hazai flottapiac egy assistance szolgáltatást is nyújtó cég szemüvegén keresztül
- Melyek azok a tipikus assistance szolgáltatások, amelyeket vállal egy szolgáltató pl. egy lízingcég keretén belül?
- Mit mutatnak a tapasztalatok, milyen gyakran van szükség töltéstámogatás nyújtására?
- Milyen arányú a megkeresés belső égésű motorral rendelkező, illetve elektromos autókhoz kapcsolódó mentések számát tekintve?
- Elektromos autók esetén melyek azok tipikus problémák a segélyszolgálati ellátás/mentés kapcsán, amellyel szembesül a segélyszolgáltató embere?
Előadók: Fehér Tamás, tulajdonos, ügyvezető, Pál Tamás, műszaki vezető, Green Assistance
10.20 – 11.00 Tesztvezetéssel egybekötött kávészünet
11.00 – 11.20
A hazai töltőinfrastruktúra jelene és jövője holisztikus megközelítésben
- Ügyfélközpontú töltési szolgáltatás kialakítása a tapasztalatok és visszajelzések tükrében.
- Flottamenedzser dilemmája: hogyan működik az elv a gyakorlatban.
- Céges jármű otthoni töltése, lehetőségek és kihívások.
Előadó: Pálfy Barnabás, kereskedelmi vezető, MVM Mobiliti Kft.
11.20 – 11.40
Okos töltési megoldások
- Energiamenedzsment otthoni és céges felhasználás esetén
- Összekötés napelemes rendszerekkel
- myWallbox felület bemutatása
- Extra bevételi forrás elektromos autó töltő telepítéssel a Stormi alkalmazásba integrálással
Előadó: Vihari Réka, ügyvezető, EVsOLUTION Kft.
11.40– 12.00
Munkahelyi és otthoni töltés kiépítése és elszámolása
- Hogyan válasszunk töltőt munkahelyi és otthoni töltéshez?
- Milyen műszaki megoldások léteznek munkahelyi és otthoni töltéshez?
- Milyen költségekkel érdemes számolni munkahelyi és otthoni töltés esetén? Ki finanszírozza a kiépítést?
- Az elektromos autó töltés elszámolása – a mérés eszközei és az adatgyűjtés módja
Előadó: Szakács Gréta, üzletfejlesztő, Evergy Kft.
12.00-12.20
A Flottakezelő Harca: különleges utazás az Értékcsökkenési kártérítés birodalmában
Előadó: Dobi László, ügyvezető, Kártérítésed.hu Kft.
12.20 – 12.40
eMobility Megoldások
- Komplex mobilitasi szolgáltatások
- Töltési lehetőségek Magyarországon és Európában
- Töltés útközben és otthon
Előadó: Sinka Szabolcs, értékesítési vezető, DKV Mobility
12.40 – 13.50 Ebédszünet
13.50-14.30
PANELBESZÉLGETÉS
„Hagyományos” flotta és autózás contra elektromos flottamenedzsment
- Akarják-e a cégek elektromosítani a flottájukat és akarnak-e a munkavállalók céges autóval közlekedni?
- Pro és contra az elektromos és hagyományos flotta mellett/ellen
- Melyek azok a legfőbb érvek, amelyek a vállalatokat az elektromos flották alkalmazásának irányába terelik? Környezettudatosság, ESG? Anyavállalati előírások? stb.
- „Big Picture” – tényleg fenntartható? (akkumulátorok gyártása, megsemmisítése, fosszilis erőművekből történő töltőműködtetés stb.)
Otthontöltés dilemmái - szabályozási jövőkép és elszámolási kérdések
- Kialakult-e jó gyakorlat az otthontöltés elszámolására a munkavállalók és a munkáltatók között?
- Költségtérítési megoldások. Ki hogyan oldja meg? Milyen best practice-eket alakítottak ki erre a vállalatok?
- Munkahelyi töltés versus otthontöltés
- Tudják-e valamilyen módon fogyasztáscsökkenésre ösztönözni a vállalatok az elektromos autó használóit?
Moderátor: Gréts Gergely, értékesítési igazgató, Autovista Magyarország Kft.
Résztvevők:
Csizmadia Péter, Car Fleet Manager, Graphisoft SE
Pesti Tibor, vezető instruktor, Tanpálya Vezetéstechnikai Centrum Kft.
Szunomár Tibor, a Főtaxi volt vezérigazgatója
Tóth-Báló Tamás, e-mobilitás munkacsoport vezető, Magyar Akkumulátor Szövetség
Tóth Csaba, ügyvezető, EVsOLUTION
14.30-14.50
Közlekedésbiztonsági szempontok az e-autózásban
- Mikre kell figyelni az e-autózás során biztonsági szempontból?
- Más vezetési stílust igényel-e az elektromos autó a biztonság tekintetében?
- Van-e kimutatható korreláció az elektromos autózás és a közlekedésbiztonság növekedése között?
- A „hangtalanság” veszélyei
- Hogyan segítenek az intelligens abroncsok a biztonság növelésében?
Előadó: Pesti Tibor, vezető instruktor, Tanpálya Vezetéstechnikai Centrum Kft.
14.50-15.10
Kínai autógyártás sikertörténete
- 1980-as évek: tanulni a világtól - sztorik és tények a kezdetekről
- 2000-as évek: új irány, privát strart-upok - villámgyors fejlődés
- Jelenkor: a világ tanul tőlük
- Hogyan viszonyuljunk a kínai autókhoz?
- Mitől lesz egy kínai autóból potenciális flottamodell?
- Kínai márkamustra - mely márkák vannak már jelen, kik jöhetnek még?
Előadó: Lakatos Gergely, üzletfejlesztési-, és marketing vezető, MHC Mobility Zrt.
15.10-15.30
E-flotta bevezetése a Carpolicybe–elektrifikációs stratégia
- Az e-autókra való átállás és a vállalati kultúra kapcsolata benefit autó esetében
- Kik kaphatnak elektromos autót?
- Benefit car és job car: mi a mérlegelés és bevezetés alapja az egyes autók használatát tekintve?
- Hogyan készül fel egy vállalat egy teljes, csak elektromos autókból álló flotta üzemeltetésére?
- Elektromos autók a vállalati flottában: +/- érvek, félelmek
- Melyek az átállás legfontosabb mérföldkövei?
- TCO analízis
Előadó: Csizmadia Péter, Car Fleet Manager, Graphisoft SE
15.30-16.10 Tesztvezetéssel egybekötött kávészünet
16.10-16.40
E-járművek – guruló energiatárolók
- Smart és kétirányú töltési technológiák
- elektromos haszongépjárművek - Úri hóbort vagy racionális üzleti döntés?
- komplex energetikai rendszerek – telephely energiamenedzsmentjébe integrált járművek
- járműflották másodlagos bevételtermelő képessége – flottakezelők mint energiapiaci szereplők?
Előadó: Tóth-Báló Tamás, e-mobilitás munkacsoport vezető, Magyar Akkumulátor Szövetség
16.40 A konferencia vége
Kiemelt együttműködő parnerünk:
Együttműködő partnerek:
Részletek
Rendezvény kezdete | 2024. Május 15. 9:00 |
Rendezvény vége | 2024. Május 15. 17:00 |
Részvételi díj (nettó) | 179,000 HUF+ÁFA |
Early Bird határidő | 2024. április 12. |
Helyszín | FLOW Hotel & Conference **** |